Tuotekehitys tarvitsee aina käyttäjän

Oli ilo lukea hiljattain mielenkiintoinen juttu patjasta, joka tuudittaa vauvan uneen. Erinomainen tuote, jolle olisi meidänkin perheessä ollut aikoinaan käyttöä. Idean helppotajuisuus ja monien omakohtaiset kokemukset varmasti auttoivat siinä, että keksijä Hanna Sissala sai nopeasti kerättyä tuotteen kehittämistä varten 290 000 euron sijoittajapotin.

 

Olennaista tietoa käyttäjiltä

Rahapottia kehittämiseen oli siis rutkasti, mutta tuotteeseen saatiin silti oivallisia ideoita käyttäjätutkimuksella:
”Vaikka tuotekehitystä on tehty Helsingin Vallilassa sijaitsevassa toimistossamme todella paljon, ovat ajastimen ja kaukosäätimen lisääminen lähtöisin prototyyppiä kokeilleiden vanhempien kokemusten ja ehdotusten pohjalta, Sissala kertoo.”

Ajatella, jos nämä ideat olisivat tulleet ilmi vasta, kun patjaa on valmistettu myyntiin tuhansia kappaleita.

Kunnon tuotekehitysprojektissa värkätään prototyyppi vaikka pahvista ennen kuin kehitys laukkaa liian kovaa vauhtia väärään suuntaan. Tämä on sekä kustannustehokasta yritykselle että motivoivaa käyttäjille, jotka saavat olla kehityksen etulinjassa tärkeänä osana yrityksen toimintaa. Winwin.

Alkuperäinen artikkeli täällä: https://www.aamulehti.fi/uutiset/suomalaisaidin-patjakeksinto-myyntiin-liikevaihtotavoite-jopa-40-miljoonaa-euroa-lyhyessa-ajassa-tavoite-on-kova-mutta-realistinen-200740021/

Lisää tietoa yrityksestä täällä: https://www.lullame.com/

*** Jaksoit lukea tänne asti, kiitos! Ehkä joku muukin jaksaisi - jaa Facebookissa tai Twitterissä: ***