fbpx

Käytettävyystoimisto on startupin paras kaveri

Käytettävyystoimisto on pulju, jonka tärkein tavoite on tehdä asiakkaidensa tuotteista helppokäyttöisiä. Siihen hyödynnetään erilaisia käyttäjäkeskeisen suunnittelun menetelmiä. Startup on puolestaan nuori tai nuorehko yritys, joka kehittää jotakin uudenlaista tuotetta. Lisäksi Kielikello-sivuston mukaan startup ei vielä tuota voittoa. Hauska tarkennus. Omassa päässäni startup-käsitteeseen liittyy vielä olennaisena erilaisuus. Yritys tulee markkinoille uudella, erilaisella ratkaisulla. Jos Jartsa ryhtyy R-kioskiyrittäjäksi,…

Lue lisää »

Kodin Terra ei tarjouspyyntöäsi kaipaa

Kesäisissä rakentamishimoseikkailuissani tuli vastaan Kodin Terra. Ajattelin tilailla muutamalla tonnilla kaikenlaista rakennusmateriaalia, joten arvelin, että sellaisella summalla kannattaa jo tehdä vähän vertailua ja laittaa eri paikkoihin tarjouspyyntöjä. Kodin Terralla löytyykin heti etusivulta linkki tarjouspyynnön tekemiseen – click. Siellä vain ilmeni muutama käytettävyysongelma, niin en sitten jaksanut täyttää lomaketta.   1. Toimimaton painike oudossa paikassa Suosittelen…

Lue lisää »

Top 5 käyttäjäkeskeisen suunnittelun menetelmät

Mitkä ovat käyttäjätyötä tekevien suosituimmat menetelmät? Selvitin kahdeksasta eri lähteestä, mitkä ovat kunkin lähteen suosimia käyttäjäkeskeisen suunnittelun menetelmiä. Näillä menetelmillä tarkoitan siis keinoja saada tuotekehitystiimille tietoa käyttäjistä. Tarkoitukseni oli luoda yleissilmäys menetelmiin, joita käytetään paljon. Kyseessä ei ole absoluuttinen totuus, koska lähteissä puhutaan sekaisin välillä tärkeimmistä, parhaista tai suosituimmista menetelmistä. Joka tapauksessa nämä viisi ovat…

Lue lisää »