fbpx

Verkkokaupan kehittämisen vaiheet

Verkkokauppa on siitä jännä, että asiakkaat voivat olla mistä vain. Asiakkaiden näkökulmasta taasen on jännä, että parilla klikkauksella voi siirtyä kaupasta toiseen. Miten verkkokauppias voi palvella asiakkaitaan paremmin ajassa, jolloin ihmiset ovat erittäin kärsimättömiä? Tämä teksti on suunnattu pienehköille yrityksille, joilla ei ole kymmeniä tai satoja tuhansia euroja laittaa heti verkkokauppansa kehitykseen. On selvää, että…

Lue lisää »

Tietosuoja-asetus – mitä sain irti koulutuksesta

P-Iiris -hanke tarjosi eilen yrittäjille maksuttoman infotilaisuuden toukokuussa voimaan astuvasta EU:n tietosuoja-asetuksesta (GDPR eli General Data Protection Regulation). Aihe oli minulle entuudestaan melko vieras. Lähinnä siihen oli törmännyt Facebookin aikajanalla tasaisin väliaijoin ilmestyvissä pelottelumainoksissa, joita erilaiset konsulttiyhtiöt viljelevät. Jotenkin oli kuitenkin sellainen fiilis, että asia on tärkeä. Ja sama fiilis oli ollut näköjään monella muullakin,…

Lue lisää »

Mikä on käytettävyysongelma?

Teknisten sovellusten kanssa on usein monenlaisia ongelmia, mutta käyttäjät eivät aina hahmota, mitkä niistä ovat käytettävyysongelmia. Jaottelen tässä esimerkin vuoksi ongelmat kahteen luokkaan: käytettävyysongelma ja tekninen ongelma. Olipa kerran tekstinkäsittelyohjelma. Sellaisella kirjoitetaan tekstiä, muokataan sen ulkoasua, tallennellaan eri tiedostomuotoihin ja tulostellaan tuotoksia. Kimmo Käyttäjä on nyt kirjoittanut tunteen palon vallassa hienon vetoomuksen aiheesta ”kuinka saat…

Lue lisää »