fbpx

Hotjar-käyttäjän 5 ensimmäistä temppua

Jos et ole jo kuullut Hotjarista, niin nyt on viimeistään sen aika. Jos sinulla on verkkokauppa tai -sivusto, tulet jossain vaiheessa tarvitsemaan Hotjaria. Hotjar on kävijäseurannan työkalu, jonka avulla pääsee paljon syvemmälle käyttäjien maailmaan kuin yleisesti käytetyllä Google Analyticsilla. Nämä eivät sulje kuitenkaan toisiaan pois, vaan edelleenkin olen sitä mieltä, että Google Analytics on aivan…

Lue lisää »

Tankkaava robotti herättää mielenkiinnon ja kysymyksiä

Talouselämästäpä osui silmään mielenkiintoinen uutinen. Neste kokeilee kylmäasemaa, jossa kuskin ei tarvitse nousta lainkaan autosta vaan tankkaamisen hoitaa robotti. Asemalla on myös henkilökunnaton kauppa, josta voi ostaa purtavaa tai vaikkapa lasinpesunestettä. Sieltä se teknologia vaan pikkuhiljaa tulee ja voidaan alkaa päivittelemään, että ”Ei se ole mistään kotoisin, kun ei enää missään ole ihminen palvelemassa. Itsepalvelukassoja…

Lue lisää »

Miksi käyttäjäkokemus on ratkaisevan tärkeää tuotteen menestyksessä?

Ajattele sähkövatkainta. Ajattele sitten sähkövatkaimen vaihtoehtoa, vispilää. Kumman puoleen käännyt, jos olet tekemässä kermavaahtoa? Todennäköisesti sähkövatkaimen. Vispilän käyttäjäkokemus on 5 minuuttia hitaampi ja 20 kertaa jännetuppitulehdusalttiimpi. Jos sinulta menee rikki sähkövatkain, niin ostatko samanlaisen tilalle? Et välttämättä. Mutta et varmasti osta tilalle ainakaan vispilää, koska tiedät jo, että on olemassa mukavampi vaihtoehto. Käyttäjäkokemuksessa on kyse…

Lue lisää »